Thursday, August 31, 2006

Kom ann, ketchup!

Siden jeg har fått inn ønsker om at jeg skal oppdatere bloggen min så får jeg vel gjøre det da. Jeg tenkte jeg skulle fortelle om nye som rykket fundamentet mitt kraftig. Jeg satt på jobben og spiste lunsj med barna og en assistent, Jostein. Og av en eller annen grunn begynte vi å snakke om vitsen om de to tomatene.. og derfor du har bodd på månen de siste 5 åra og ikke fått med deg den så lyder den såher..:

"Det var to tomater som skulle gå over en vei, men så ble den ene overkjørt. Så sa den andre: "Kom ann, Ketchup!""

Men så sa Jostein dette banebrytene om denne vitsen. Denne vitsen handler ikke bare om at krysta tomater blir ketchup (nesten), men den er litt mer sofistikert enn spm så! Kommentaren til den siste tomaten (den hele..) er et ordspill på engelsk. "Kom ann, Ketchup!" blir nemlig, "Come on, catch up!". Dette har jeg aldri tenkt på, mulig det bare er meg, men da fikk verdens dårligste vits litt mer dybde... Så sånn er det...

4 Comments:

Blogger krøllebølla said...

Den versjonen hadde ikke jeg fått med meg heller. Man lærer visst så lenge en lever :o)

Men du! Siden du er så "fæl" til å oppdatere bloggen din, synes du ikke det er på tide å oppdatere bloggprofilen din litt også? Eller du trives kanskje fremdeles som student i Bæææærgen... *thihi*

8:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fält som de erte deg de 2 andre. Ikkje ver lei deg du Lllian, d e ka du har på hjerte som tel og d trur eg du har overströmmende MYKJE!(:Joh.7.38:)

3:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lille Lilly da - dette er jo gammelt nytt:)

5:51 AM  
Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Det tok noen år før jeg også fikk se dybdene i denne vitsen ;) Hehe.

3:20 PM  

Post a Comment

<< Home