Thursday, May 18, 2006

Tidenes 17.mai

Denne "17.mai"-en har vært den beste på mange år. Om ikke den beste :) Dagen startet med en nydelig 17.mai-frokost hos Marianne sammen med 3 av hennes venner.
Deretter bar det nedover til byen for å se på toget. Marianne og jeg mistet vennene hennes p veien.. Ops.. De gikk litt seint da.. Men vi ble i tillegg møtt av Elisabeths bilde åsyn og grønne mokasiner i byen.
Her har vi Marianne og jeg. I år gikk det i rødt, hvitt og blått for min del, første gang jeg har hatt det siden barneskolen. Jeg hadde jo ikke bunaden her så noe måtte jeg jo gjøre for å vise tilhørighet til Norge ;)
Etter toget var ferdig gikk vi å kjøpte is, cappuchino og "noen" dro også for å kjøpe sukkerspinn. (hehe, Ole Jørgen raget en halvmeter over alle andre i sukkerspinnkøen...)
Etter dette var det festmøte på Tabernaklet. Nasjonalsangen og andre godlåter, 17.mai tale og bespisning etterpå. For min del blei det pølse og brød (eller hot-dog som de sier her) og is. For de andre ble det rømmegrøt og spekemat og vannkringle.

Senere på kvelden bar det bort til Eunice og Kristin som haded åpnet dørene sine for kvelden. Her ser man noen av de flotte folka som var der, nærmere bestemt Ole Jørgen, Elisabeth, Maria Rakel og Charlotte.

Og her er Birgitte (tror jeg), Anne Kathe og meg.

Og nei, jeg har ikke tatt bilde av tv'en.. Men de som står på verandaen og griller. Det er Linda som står å vinker utenfor vinduet.


Maria Rakel liker ikke helt å se normal ut på bilder, men kjære tid... Jeg skal ikke dømme...

Nærmere kl 23 dro vi ned til byen for å se på fyrværkeriet. Og hvorfor gliser Ole Jørgen så? Jo, fordi han har to så flotte damer (hehe) ved siden av seg... "Det æ'kke vanskelig å smile naturlig nå!"

Og her er Maria Rakel, Elisabeth og Åsmund.

Fyrværkeriet var fantastiskt! Jeg har aldri sett så store raketter før! De lyste opp hele himmelen! Nyttårsaften hjemme blir aldri den samme nå..

Vi sto under et blomstrende tre og dermed endte vi opp med blomster i håret også...

Som en avslutning på kvelden dro vi på tivoli! Og folk som kjenner meg vet at jeg elsker karuseller så her kosa jeg meg maks! Når dette bildet ble tatt var jeg høyt oppe i en heftig karusell. Maria Rakel skulle passe veska mi, men fant ut at hu heller ville ta bilder med kameraet mitt.. Her er en glisende Elisabeth og Gina. Vi rakk bare å ta to karuseller.. Sånt skjer når man kommer til tivoliet et kvarter før stengetid. Men til gjengjeld var den siste karusellen (tekoppene) gratis! Og den gikk skikkelig fort! Blei snurra hele tiden! Konge! Og så var klokka blitt 0.01 og da var det ikke lengre 17.mai...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

De ongane som du ska undervisa i barnehagen kjem t å få sjempemorsomt-det e eg heilt övebevist om!:)Matt.21.16

10:46 AM  

Post a Comment

<< Home