Wednesday, May 10, 2006

Sommer og sol

Og hva har jeg så gjort den siste tida? Det har vært strålende vær her i Bergen en god stund nå. Hvem skulle vel tro at vi skulle få gå i skjørt og t-skjorte så tidlig i mai her? Jeg har fått anledning til å grille et par ganger i det fine været og rette og slett bare kose meg ute. Har lest litt til eksamen også da... Ute, vel og merke...

Forrige helg dro Lars Marthin, Linn, ei vennine av Linn, Marianne og venner av henne og jeg ut å en park i Sandviken for å grille og spille Kubb. Kan ikke si at jeg er noen racer i det. Jeg kaster rett og slett som en jente... og det er ikke alltid like greit når hensikten med spillet er å treffe og felle motspillernes treklosser (på andre siden av banen). De første omgangene vi spilte så var vi delt inn i to lag, det var førskolelærerene mot de som ikke var førskolelærere.. De andre banka oss... Hver gang.... Men etter at de ble lei av å slå oss fikk vi spille alene. Derfor delte vi oss. Marianne og jeg på et lag og de tre andre på det andre laget. Og nå skal det sies at marianne og jeg ble gode! Hehe. Nå banka vi de. Og det var godt for en stakkars sjel å vinne litt. Så derfor ble vi så glade at vi måtte jo bare ta seiersbilder. Jeg må si at jeg er en bedre taper enn jeg er vinner ;)
Dagen etter hadde jeg blitt lurt med på en tur over Vidden. Vi var vel en gjeng på 10-12 stykker. Været holdt fremdeles og det var bare nydelig å gå der oppe. Varmt og godt, samtidig som det var en liten vind som avkjølte oss slik at vi ikke kokte over i alle oppoverbakkene (Vi gikk tross alt fra Fløyen til Ulrikken... Unødvendig mye stigning det). Vi startet rundt halv tolv og kom frem til Ulrikken i fire-tida. Da syns vi det var på sin plass å ta seg en is og bare nye sola litt til. Det hadde vi fortjent.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

DU ER ALLTID EIN VINNER!ROM.8.37

4:22 PM  
Blogger Lillian Maria said...

takk takk

4:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Eg elske Telemark med alt ka fylket har å by på. Syklet gjennom Dalen i sommer, har berre eit ord å sei-VAKKERT!

1:17 PM  

Post a Comment

<< Home